Grip op je gedrag

 

In ons leven gebeuren er op gezette tijden zogenaamde 'life-events': momenten waarop je wakker wordt geschud en je gedwongen bent eens goed naar jezelf te kijken. Het haalt je uit de automatische piloot, die doorgaans lekker veilig aanvoelt. Want gewoonlijk doen we alles automatisch, we denken er niet over na en reageren vaak vanuit impulsen. Je doet je ding, je ploetert voort in het leven en het liefst denk je zo min mogelijk na over jezelf en de pijnlijke,

ergerlijke kant van jezelf.

 

De training Grip op je Gedrag is bedoeld voor iedereen die wel eens kritisch naar zichzelf wil kijken, vanuit de gedachte dat het steeds weer in dezelfde vervelende valkuilen trappen maar eens moet stoppen. Misschien is er een zekere onvrede over en met jezelf ontstaan en vraag je je af of er niet een andere, betere versie van jezelf is…?

 

Met het programma Grip op je Gedrag leer je jezelf gefaseerd kennen: je neemt de buitenste schil onder de loep (hoe zien anderen jou), vervolgens leer je de schil daaronder kennen (je innerlijke schil van denken en voelen) om daarna weer de stap naar buiten te maken: het stapsgewijs herkennen, benoemen en aanpassen van je valkuilen. Ook in deze training gaan we uit van het principe ‘denken en voelen’. Je zult je gedrag pas echt kunnen veranderen, als je eerst voelt wat er aan de hand is. Alleen weten hoe iets anders moet, zorgt niet voor een blijvende verandering, dan is het slechts een trucje. Om het voelen te stimuleren, maken we in deze training gebruik van lichamelijke luisteroefeningen en hebben we de samenwerking gezocht met een ervaren docente die online yogalessen geeft.

 

Voor wie is de training geschikt?

De training Grip op je Gedrag is vooral nuttig wanneer iemand zich in mindere mate in stressklachten herkent, maar wel ‘last’ heeft van zijn eigen gedrag. Het voor jezelf (h)erkennen dat je steeds weer in dezelfde (ergerlijke) valkuilen trapt is een eerste lastige stap op weg naar verandering, maar om duurzaam je gedrag aan te passen vraagt om

dagelijkse inzet met observaties, oefeningen en reflectie. Valkuilen kunnen zijn: uitstelgedrag, verbale agressie, vermijden of terugtrekken (niet zichtbaar zijn), please-gedrag etc. De training Grip op je Gedrag is ook prima in te zetten als vervolgtraining op de basistraining Aanpak van Stress. De ervaring leert dat veel cursisten na deze eerste training,

graag doorgaan in het ritme van oefenen en veel baat hebben bij het actieve zelfontwikkeling. Dan kan Grip op je Gedrag prima als vervolg aangeboden worden. Deze training borduurt  voort op verworvenheden die je als cursist eerder hebt eigen gemaakt.

 

 

Wil je meer weten?

  • Voor meer informatie over de structuur van de trainingen, tijdsinvestering en verschillende vormen, klik hier.
  • Hoe kan ik zo snel mogelijk van start? Klik hier.

 Vormen:

- individuele coaching 

- groepscoaching/ training

- workshop "Uit je hoofd, in je lijf!"

- workshop/ training op maat